7 مزایای سلامتی داشتن گیاهان در خانه
نوشته شده توسط : سعید

 

دوستان و همکاران در خانه یا اطراف دفتر کار خود گیاه دارند. ممکن است خودتان آن را در نظر گرفته باشید ، اما بعداً به یاد داشته باشید که آنها نیاز به مراقبت و توجه دارند. آیا واقعاً آن زمان را دارید؟ آیا واقعاً می خواهید فضای سبز در خانه شما وجود داشته باشد ، در حالی که بیرون آن بسیار زیبا به نظر می رسد؟

خوب ، داشتن گیاهان در خانه مزایای زیادی برای سلامتی دارد. این مزایا بسیار ارزشمند است که در ایجاد یک روال معمول در آبیاری و تغذیه گیاهان تلاش کنید. به علاوه ، می توانید انواع مختلفی از گیاهان را تهیه کنید که نسبت به بقیه مراقبت کمتری نیاز دارند (مانند کاکتوس ها).

در حالی که ممکن است درباره مزایا شنیده باشید ، اما از واقعیت آنها مطمئن نیستید. آیا گیاهان شما واقعاً می توانند شما را خوشحال تر کنند؟ آیا آنها واقعا کیفیت هوای شما را بهبود می بخشند؟ محققان این ادعاها را بررسی کرده و حقیقت را یافته اند. در اینجا مزایای علمی و اثبات شده از داشتن گیاهان در خانه وجود دارد.

1. آنها به بهبود سلامت روان کمک می کنند
گیاهان به طور طبیعی به درمان کمک می کنند نه با خرد کردن آنها و استفاده از آب میوه آنها! فقط داشتن آنها در خانه می تواند به بهبود سلامت روان شما کمک کند. محققان در انگلستان دریافتند افرادی که در اطراف طبیعت زندگی می کنند نسبت به افرادی که در طبیعت زندگی نمی کنند احساس خوشبختی بیشتری می کنند. این فقط مربوط به کسانی نیست که در حومه شهر زندگی می کنند. فقط نگاه کردن به فضای سبز خانه می تواند به شما کمک کند.

چند نظریه در مورد چگونگی این امر وجود دارد. یکی از این موارد این است که گیاهان شما را به فکر بیرون رفتن می اندازد. شما به روستا و فضاهای باز فکر می کنید. گیاهان به شما کمک می کنند احساس کمتری در جعبه داشته باشید ، به خصوص اگر در یک شهر داخلی زندگی می کنید.

گیاهان همچنین احساس آرامش در اطراف خود دارند. آنها به روز شلوغ شما اهمیت نمی دهند. آنجا می نشینند و رشد می کنند. گیاهان صبور و مطیع هستند ، در حالی که به ایجاد آن فضا در خانه کمک می کند. به جای اینکه دائماً احساس کنید در حال عجله با دیگران هستید ، می توانید طبیعت آرام بخش گیاهان را بدست آورید.

و سپس مزایای کیفیت هوا وجود دارد. گیاهان اکسیژن را در هوا آزاد کرده و دی اکسید کربن را جذب می کنند. وقتی آنها را در خانه دارید ، طبیعتاً هوای خانه برای شما مفیدتر است. البته ، اکسیژن بیشتر به این معنی است که بدن شما م effectivelyثرتر عمل می کند. مغز شما کمتر خسته و کدر است ، به این معنی که همه ارتباطات بهبود یافته است. شما انواع مناسب هورمون ها را ترشح می کنید و به سلامت روان شما کمک می کند.

اگر از افسردگی یا اضطراب رنج می برید ، می خواهید برخی گیاهان را در خانه تهیه کنید. روغنهای طبیعی و طبیعی مدتهاست که برای اضطراب مورد استفاده قرار می گیرند ، اما داشتن یک گیاه در اطراف ممکن است به شما کمک کند. به دنبال مواردی باشید که به نفع شما عمل می کند. اگر احساس نمی کنید زمان کافی برای آبیاری روزانه دارید ، به دنبال کاکتوس ها و سایر گیاهان مشابه باشید که به آب زیادی احتیاج ندارند. اگر ایده جستجوی چیزی را دوست دارید ، می توانید گلها و گیاهانی را انتخاب کنید که کمی بیشتر کار کنند.

عطرها همچنین به سلامت روان کمک می کنند. وقتی بوی خوبی به مشام می رسد ، فوراً احساس آرامش و شادی بیشتری می کنید. حس بویایی شما ابزاری قدرتمند برای خاطرات است ، که به خوبی و نه بدی کمک می کند و فوراً مواد شیمیایی مثبت آزاد شده از مغز را تقویت می کند.

2. سیستم ایمنی بدن شما تقویت می شود
فقط سلامت روانی شما مفید نیست. سلامت جسمی شما نیز همینطور است. گیاهان به تقویت سیستم ایمنی بدن ، به ویژه در فصل آنفولانزا کمک می کنند.

بخشی از این موارد با مزایای روانی مرتبط است. وقتی بیشتر می خوابید و احساس آرامش می کنید ، سیستم ایمنی بدن شما قادر به کار بیشتر است. برای مقابله با حشرات و ویروس ها که دور خود را می کشند ، بسیار ساده تر خواهید بود. اما این تنها راهی نیست که به دست می آورید.

گیاهان دارای فیتونساید و سایر مواد شیمیایی موجود در هوا هستند. این مواد شیمیایی به کاهش میزان استرس شما در طول روز کمک می کند. شما حتی نیازی به دیدن این مزایای آنها ندارید! وقتی استرس کمتری احساس می کنید ، سیستم ایمنی بدن شما به طور طبیعی تقویت می شود. بیشتر اوقات شما از نظر جسمی تأثیرات مثبت را احساس نخواهید کرد ، مگر زمانی که متوجه شوید که سرما نخورده اید که دوستان شما تجربه کرده اند!

و مزایای تغذیه ای نیز وجود دارد. در حالی که از گیاهان نمی خورید یا از آنها استفاده نمی کنید ، آنها هنوز هم می توانند به انتشار مواد شیمیایی مثبت که از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کنند ، کمک کنند. شما از راه سوم این افزایش را در سلامتی خود دریافت می کنید و به شما در مبارزه با سرماخوردگی ، آنفولانزا و سایر بیماری ها کمک می کند.

مزایای درمانی به همین دلیل است که اغلب گیاهان را در خارج از بیمارستان پیدا می کنید. همچنین متوجه خواهید شد که کارکنان بیمارستان از داشتن گیاهان کنار تخت بیماران خوشحال هستند. آنها نتایج مثبتی در کمک به بیماران برای بهبود سریعتر بیماری ها نشان داده اند.

مطالعات در نروژ نشان داده است که بیماریها با استفاده از گیاهان در خانه 60 درصد کاهش می یابد. حتی اگر این همه بیماری نیست ، مطمئناً سرمایه گذاری روی آن ارزشمند است.

3. بهره وری شما بهبود یافته است
آیا تا به حال احساس کرده اید که نمی توانید کار کنید؟ همه چیز در مورد نحوه تزئین خانه شما است. مواردی که دارای تصاویر ، تزئینات و گیاهان بیشتری هستند ، ثابت شده است که محیط های کاری پربارتری هستند. شما یادآوری می کنید که چرا کار می کنید و اهدافی که در زندگی دارید.

علاوه بر این ، مزایای سلامت روان نیز وجود دارد. فضاهای بدون هیچ گونه شخصی سازی می توانند انگیزه بخش و کسل کننده باشند. در نهایت با فضایی روبرو می شوید که به آن علاقه ای ندارید و سلامت روان را دچار مشکل می کند. شما بیشتر استرس و اضطراب را احساس می کنید ، در پایان روز به سختی می توانید از حالت کار خارج شوید. بعد از آن این احساس رضایت وجود ندارد.

گیاهان به خلاص شدن از این احساس کمک می کنند. شما به فضای کار یا خانه خود رنگ می بخشید و به ذهن خود انگیزه ذهنی می دهید تا بهره وری شما افزایش یابد. با دیدن یک گیاه ، الهام بخش و خلاقیت جدیدی به دست خواهید آورد. ناگهان کارهایی که در سه ساعت گذشته با آن دست و پنجه نرم می کردید بسیار آسان تر به اتمام می رسد و فکر می کنید خارج از چارچوب می توانید رئیس خود را تحت تأثیر قرار دهید.

شما واقعاً به این تعداد گیاه نیاز ندارید تا این مزیت را بدست آورید. فقط یک زن و شوهر به ایجاد فضای کاری مثبت کمک می کند.

4- روابط شما بهبود یافته است
آیا دوست ندارید راهی برای بهبود روابط در زندگی خود بیابید؟ مطمئناً گیاهان راهی برای این کار هستند. حیوانات خانگی نیز مزایای بهبود روابط را ارائه می دهند ، اما گیاهان به مسئولیت کمتری احتیاج دارند و می توانید بدون احساس گناه ، آنها را در یک شیوه زندگی شلوغ تر کار کنید.

وقتی گیاهان را به دست می آورید ، احساس دلسوزی می کنید. یک موجود زنده دیگر در خانه شما وجود دارد که باید از آن مراقبت کنید. در نهایت نسبت به گیاهان احساس همدردی می کنید ، که می تواند منجر به احساس دلسوزی و همدلی با سایر افراد در زندگی شما شود.

مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد صحبت با گیاهان راهی مناسب برای رشد آنها است. آنها با دی اکسید کربن که شما از طریق آن خارج می کنید رشد می کنند ، در حالی که شما با اکسیژن آنها رشد می کنید. این بدان معناست که صحبت کردن بیش از ایجاد ارتباط است ، اما زندگی را ایجاد می کند.

گیاهان مخصوصاً برای افرادی که دارای حلقه های اجتماعی کمی هستند ، به ویژه کسانی که خانه نشین هستند مفید است. آنها به افزودن چیزی زنده کمک می کنند ، بنابراین فرد احساس نمی کند که کاملاً تنها است. وقتی بازدیدکنندگان داشته باشند ، می توانند در سطح بهتری با هم ارتباط برقرار کنند.

5. آنها توانایی های یادگیری شما را بهبود می بخشند
به یاد دارید که گیاهان به افزایش سطح بهره وری کمک می کنند؟ خوب ، آنها همچنین به افزایش توانایی یادگیری شما کمک می کنند. این قطعاً با بهره وری مرتبط است. گیاهان موجود در خانه به افزایش تمرکز و وضوح ذهنی کمک می کنند ، که تمرکز بر روی کارها را بسیار آسان می کند.

هم بزرگسالان و هم کودکان با داشتن گیاهان در خانه از مزایایی برخوردار خواهند شد. بزرگسالان تمرکز بیشتری بر روی کار و کالج خود دارند ، در حالی که کودکان یادگیری اصول اولیه را آسان تر می دانند.

کودکانی که از معلولیت ها یا شرایط روحی رنج می برند نیز می توانند از مزایای این گیاهان برخوردار شوند. مواد مغذی گیاهی به آرامش ذهن کمک می کنند و فضای و محیط امن تری را برای یادگیری ایجاد می کنند. آنها نسبت به وظایفی که در دست دارند بازتر هستند.

گیاهان به جلوگیری از احساس ناامنی و غلبه بر آنها کمک می کنند. به دلیل ماهیت آرامش بخش ، فرد می تواند به نظر طبیعی آرامش خود را داشته باشد. این امر منجر به بهبود تمرکز و توانایی تسلط بر یک موضوع می شود.

همچنین عامل بو وجود دارد. حس بویایی با پیش بردن خاطرات ارتباط دارد. وقتی در مورد یک بوی خاص مطالعه می کنید ، می توانید از آن رایحه در آزمایش ها و امتحانات استفاده کنید تا مواردی را که مطالعه کرده اید به خاطر بسپارید. اکثر مدارس به روغن یا عطر اجازه می دهند ، بنابراین شما می توانید بوی گیاه را بطری کرده و از آن به نفع خود استفاده کنید.

مطالعات نشان داده است که توجه به دلیل گیاهان موجود در اتاق 70 درصد افزایش می یابد. هرچه کسی توجه بیشتری داشته باشد ، به احتمال زیاد موضوعات را به خاطر می آورد.

6. بهبود کیفیت هوای شما
کیفیت هوا می تواند یک مشکل اساسی باشد. آیا می دانید هوای داخل خانه شما از هوای وسط شهر بدتر است؟ این به این دلیل است که آلاینده ها وارد می شوند ، اما خروج آنها بسیار دشوار است. باکتری ها و ویروس ها در اطراف خانه می چسبند و منجر به این می شود که در زمستان بیمار شوید. در حالی که می توانید پنجره را باز کنید ، می توانید از گیاهان برای بهبود کیفیت هوا نیز استفاده کنید.

همه اینها به مواد شیمیایی موجود در هوا برمی گردد که گیاهان آزاد می کنند. آنها با آلاینده های هوا مقابله می کنند و بلافاصله تعادل را برطرف می کنند. برای شما هوایی باقی می ماند که برای تنفس ایمن تر و سالم تر است.

البته ، ما قبلاً مزایای بهبود کیفیت هوای شما را بررسی کرده ایم. این به تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت روانی شما کمک می کند. بهبود کیفیت هوا همچنین به افزایش سلامت قفسه سینه کمک می کند. هنگامی که آلاینده ها را تنفس می کنید ، ریه ها را با آنها تحریک می کنید. با تنفس هوای تازه ، مجاری تنفسی را فوراً تمیز و بدون محرک نگه می دارید ، بنابراین می توانید خیلی بهتر نفس بکشید.

اگر حیوانات خانگی دارید گیاهان بسیار عالی هستند. در حالی که آنها موهای حیوان خانگی را که بر روی کف شما قرار گرفته اند از بین نمی برند ، اما به جذب آلاینده هایی که حیوانات خانگی شما از خارج وارد می کنند کمک می کند! گیاهان همچنین به بهبود زندگی حیوان خانگی شما کمک می کنند.

 

تحقیقات نشان داده است که گیاهان حدود 87 درصد آلاینده های هوا را از بین می برند که برخی از آنها مضرترین مواد شیمیایی هستند. آنها به مقابله با فرمالدئید و بنزن کمک می کنند. مشخص شده است که هر دوی اینها باعث سرطان می شوند ، بنابراین دفع آنها از خانه ضروری است.

خبر عالی این است که نیازی نیست نگران کشتن گیاهان باشید. گیاهان مواد شیمیایی را به خاک می کشند و سپس به غذای گیاهان تبدیل می شوند. بنابراین ، در حالی که سلامتی شما بهبود یافته است ، گیاهان شما با غذا رشد می کنند!

7. رطوبت بیشتری را به خانه می افزایند
گیاهان تقریباً تمام آب دریافتی خود را آزاد می کنند. این خبر خوبی برای شما است ، زیرا آب به بهبود کیفیت هوا و سلامت شما کمک می کند. هوای خشک می تواند منجر به سوزش در ریه ها شود و مشکلاتی مانند خشکی دهان و گرم شدن بیش از حد را به دنبال داشته باشد. بدن شما تا آنجا که ممکن است به رطوبت نیاز دارد.

گیاهان روش کاملی برای افزودن رطوبت به هوا ارائه می دهند. نیازی به خرید دستگاه بخور و افزایش قبض برق ندارید. گیاه این کار را برای شما به طور مطلق انجام می دهد. به سادگی یک فروشنده معتبر آنلاین گیاهی پیدا کنید و اجازه دهید مرد سبز جادوی خود را انجام دهد.

اگر به دلیل خشکی هوا در یک شب برای خوابیدن مشکل دارید ، گیاهان را به اتاق خواب خود اضافه کنید. آنها به طور مداوم آب را در طول شب آزاد می کنند ، بنابراین اتاق خواب شما در بهترین سطح باقی می ماند. همچنین می توانید از گیاهان در اتاق ناهار خوری و اتاق نشیمن استفاده کنید تا فضای نشیمن بسیار راحت تر شود.

در عین حال ، گیاهان مقداری از رطوبت را نیز جذب می کنند تا بعداً از آن استفاده کنند. شما می توانید سطح رطوبت حمام یا آشپزخانه را بسیار بهتر مدیریت کنید تا سلامت تنفس شما بهبود یابد.

گیاهان را به خانه خود اضافه کنید
زمان استفاده از مزایای سلامتی گیاهان فرا رسیده است. هر هفت مورد فوق توسط محققان اثبات شده است که تأثیر مثبتی بر سلامت شما دارند. این که آیا می خواهید سلامت روانی یا جسمی خود را تقویت کنید ، گیاهان قطعاً این کار را انجام می دهند.

 

لینک کوتاه: http://gg.gg/w2pff





:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: